Radioplayer gaat samenwerken met BMW Group

Radioplayer, het non-profit radio platform dat wordt ondersteund door grote omroepen over de hele wereld, kondigt een nieuwe samenwerking aan met de toonaangevende autofabrikant BMW Group. Dankzij deze samenwerking zal BMW Group de officiële metadata van alle omroepen die aangesloten zijn op de Radioplayer Worldwide Radioplayer API (WRAPI) gebruiken. 

Vanaf volgend jaar zullen de nieuwe wagens van BMW Group in heel Europa uitgerust zijn met deze nieuwe technologie. BMW Group en Radioplayer willen op die manier de best mogelijke radio ervaring in de auto leveren. Dit gaan ze doen door radio uitzendingen centraal te houden, maar deze te versterken met complementaire metadata die via het internet worden geleverd. Dit zorgt voor een rijke digitale ervaring in de wagen. 

Als onderdeel van de nieuwe overeenkomst zullen BMW Group, Radioplayer en zijn netwerk van omroepen van over de hele wereld de toekomstige ontwikkeling van "smart radio" vormgeven.

We zijn verheugd en buitengewoon trots op onze nieuwe samenwerking met BMW Group, en samen zullen we de volgende generatie smart radio interfaces leveren die luisteraars verwachten. De overeenkomst met BMW Group is gebaseerd op ons unieke Radioplayer-model, door via ons samen te werken met onze duizenden internationale aangesloten radiostations om het medium sterk te houden. Dit is het begin van een opwindende en vruchtbare samenwerking.
– Michael Hill, Managing Director van Radioplayer

De overeenkomst met BMW Group is een andere sterke autopartner voor Radioplayer, naast het bestaande partnerschap met de AUDI/VW Group.

Recent nieuws